Brukeradministrasjon

Lær hvordan du legger til en bruker og hvordan du endre passord.

Klikk på «Users» i venstremenyen under fanen «Admin». Da får du opp en liste med systemets brukere.

Legge til ny bruker

Klikk på "Add user".

I skjemaet til høyre fyller du ut brukernavn og passord to ganger. Alterativt kan du klikker på «Generate password». Da lager systemet et passord for deg. Husk å notere passordet.

Du kan også fylle inn mer informsjon om brukeren.

Huk av en rolle. For administratorer bruker du rollen «Manager».

Du kan også sende en mail med logininfomasjon til brukeren direkte. Husk å fylle ut epostadresse.

Huk av "Send email to user?". Da får du opp et forslag til mailen som sendes. Det som står med [[]], blir fylt ut av systemet. Du kan endre i mailen, men ikke fjern [[username]][[password]].

Klikk på «Create new user».

 

 

 

Endre passord for en bruker

Klikk på «Users» i venstremenyen under fanen «Admin». Da får du opp en liste med systemets brukere.

Klikk på ønsket bruker. For å endre passord, klikker du på «Change password».

Fyll inn nytt passord to ganger. Alterativt kan du klikker på «Generate password». Da lager systemet et passord for deg. Husk å notere passordet.

Klikk på «Save».